Gran èxit de la 1a setmana del medi ambient

La darrera setmana de març, abans de les vacances de Setmana Santa, l’Escola Maquinista i la Vocalia Agenda 21 van organitzar, amb l’inestimable ajuda de molts pares i mares, tota una setmana dedicada al medi ambient.

A continuació us deixem amb una breu descripció de cadascuna de les activitats i algunes fotografies.

TAST D’AIGÜES

Els infants van tastar diferents tipus d’aigua amb l’objectiu de diferenciar gustos diferents i característics: aigua salada, aigua dolça, aigua amb gas… Se’ls hi explicà també els seus diferents origens.

PLANTADA DE MONGETES

Els nens i nenes van plantar una mongeta en un pot. Les mares i pares que conduien l’activitat explicaven el procés de creixement i les diferents etapes, acompanyant-se de fotografies i mongetes plantades dies abans. Cada infant s’endugué la seva mongeta cap a casa.

CONSTRUCCIÓ DE MENJADORS D’OCELLS

Els infants van elaborar menjadors per a ocells amb bosses de malla i diferents tipus de gra i fruits secs. A continuació es van penjar als arbres i a les tanques del pati de l’escola. Esperem que ben aviat alguns ocells s’hi acostin a menjar.

EXPERIMENTACIÓ DE FRUITES I SUCS

Tres tipus de fruita diferents: llimona, taronja i aranja. Els infants van poder observar-ne la pell, olorar-les, comprobar les seves textures. A continuació en van fer suc i van tastar-ne el resultat. Cada fruita té un gust diferent: àcid, dolç i amarg.

REUTILITZACIÓ DE TETRABRICKS I PLANTADA D’ENCIAMS

Els nens i nenes van portar de casa un tetrabrick amb l’objectiu de pintar-lo i decorar-lo. Posteriorment es va omplir de terra i s’hi va plantar un enciam que es van poder endur a casa.

CONTES DE L’ AIGUA

Els infants van poder veure i sentir tres contes relacionats amb l’aigua, on se’ls hi va explicar la seva importància per a la vida i la necessitat de fer-ne un bon ús.

PLANTADA A L’HORT

Els nens i nenes de P3 van treballar de valent a l’hort de l’escola, aprofitant que la primavera estava a punt d’arribar.

PRESENTACIÓ DE LA PLANTA DE CLASSE

Cadascuna de les classes de l’escola va conèixer la planta de la què s’hauran d’encarregatr d’ara endavant. De manera rotativa, els diferents infants s’encarregaran de la seva cura: regar-la, posar-la al sol…

JARDÍ DE PAPALLONES

Els nens i nenes de P4 van elaborar un petit jardí per a atreure papallones. Esperem que ara que arriba la primavera, les papallones se sentin atretes per les plantes i les flors que hi van plantar. Hauran d’estar molt atents!

TRASPLANT DE L’AVET DE NADAL

Es trasplanta a un test més gros l’avet que es va comprar per Nadal de l’any passat. Esperem estrenar ben aviat la nova escola per a què l’avet pugui ser trasplantat definitivament sobre la terra.

L’INFLABLE ‘RECICLAR SALTANT’

Els nens i nenes de l’escola s’ho van passar d’allò més bé saltant a l’inflable a l’hora que practicaven el reciclatge de residus en els seus contenidors corresponents.

EXPOSICIÓ DE L’AIGUA

L’escola va sol·licitar per a aquestes dates una exposició sobre l’aigua que mostrava de manera gràfica alguns consells d’estalvi d’aquest bé tan preuat.

DOMINÓ GEGANT

Durant la setmana del medi ambient, els infants van poder jugar amb aquest dòmino que enllaça residus i els seus contenidors corresponents.

XERRADA SOBRE ALIMENTACIÓ

Gràcies a la gestió de la Vocalia de Famílies de l’AMPA, es va organitzar la xerrada ‘Menjar de tot és divertit’, on es parlà de la importància i necessitat d’una alimentació sana i ecològica

VENDA D’EMBOLCALLS REUTILITZABLES BOC’N ROLL

El ‘Boc’n Roll’ és un producte reutilitzable que permet embolicar entrepans, fruita, galetes, d’una manera sostenible. Moltes famílies el van comprar per dur-hi el berenar dels nens i nenes a l’escola, fet que de ben segur estalviarà un bon grapat d’embolcalls d’un sol ús.