Al Cole ja podem reciclar tots l’oli domèstic!

Ja us haurà arribat a través dels vostres fills un Olipot, juntament amb un tríptic que ens proporciona l’Ajuntament de Barcelona i que explica el perquè s’ha de reciclar l’oli, com es recicla i com fer servir l’Olipot.
L’oli és un producte altament contaminant si es barreja amb les aigües municipals, ja que no s’hi dilueix i en forma una capa superficial impermeable a l’entrada de gasos com l’oxigen. Un litre d’oli pot contaminar més de 1.000 litres d’aigua i si està usat, pot arribar a formar una taca de 4.000 m2. A més, llençar l’oli pels desaigües provoca la creació de males olors, l’embussament de les canonades i l’encariment dels processos de depuració de l’aigua. Per aquests motius és molt important la seva separació en origen.

L’acció de llençar l’oli de cuina usat per l’aigüera és molt contaminant i perjudicial pel medi ambient. L’oli és un producte que no desapareix i esdevé un residu contaminant del medi. En canvi, si es separa correctament, l’oli es pot reciclar i convertir en sabó, biodièsel o pintura.

L’Olipot, és un recipient específic per fer més fàcil la recollida i abocaments dels olis domèstics usats. Siguin olis d’oliva, soja, gira-sol o qualsevol altre oli vegetal, amb el nou Olipot es pot fer la separació de l’oli de cuina fàcilment i portar-lo al Punt Verd més proper per abocar-lo.
Per a les escoles, el Punt Verd Mòbil Escolar pot ser una bona alternativa, però també hi ha molts altres punts verds a Barcelona, de mòbils segur que hi ha un ben a prop de casa vostra. Per saber on i quan trobar-los us posem un link a la pàgina de Neteja i gestió de residus de l’Ajuntament de Barcelona. En aquesta pàgina indicant el producte del que us voleu desfer i la zona on viviu us sortiran en el mapa els punts verds mòbils (M) o fixes (Z) on podreu anar. Si feu click sobre cadascú d’ells sabreu on i quan hi son.
Cal dir que aquesta acció l’hem fet amb col•laboració amb l’Ajuntament de Barcelona i amb el Programa Fem Campanya per a la recollida de l’orgànica, als qui agraïm que ens facilitessin l’obtenció de l’Olipot per les nostres famílies i el lliurament directament a la escola.
Recordeu que l’Olipot és reutilitzable!!!, només cal rentar després de buidar-ho i el podreu fer servir per reomplir d’oli de cuinar brut tantes vegades com voleu.

Website