Excursió a La Mola diumenge 17 de maig

Us proposem una excursió: fer el cim de La Mola (1095 m, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i la Serra de L’Obac), amb una durada aproximada d’1h 45min l’anada, i més o menys el mateix de tornada. La ruta que hem triat és el camí dels Monjos fins a la Mola. Es tracta d’un camí empedrat que s’enfila muntanya amunt, pel que antigament pujaven els monjos benedictins. La primera part del camí (30 min) és una pujada exigent pels més petits, hi ha moltes pedres, antics esglaons, roques i cingles amb desnivells importants. Una segona part del camí, ja dins la muntanya, és una pujada més lleugera, on estarem envoltats de pinedes i d’alzinars. La tercera part serpenteja suaument i puja fins al monestir. En arribar podrem gaudir d’unes vistes espectaculars si el dia ens acompanya.

Dia: diumenge 17/05/2015
Lloc: Camí del Monjos (l’última casa de la urbanització Carrer de Belles Roques).
Hora de sortida des de l’Escola La Maquinista: 9:45h
Hora d’inici: 10:45h
Hora de tornada: 16:30h
Dinar: tipus pícnic al cim (cadascú es porta el seu menjar)
Nivell dificultat: fàcil / Mitjana
Desnivell: 270 m
Mitjà de transport: cotxe particular
Suggeriments: cantimplora (no es troba aigua en tota l’excursió), botes de muntanya, roba d’abric, guants, gorra o barret (caldrà estar atent a la Meteorologia).

Com arribar-hi:
Agafar la ronda fins el nus de la Trinitat. Després accedir a la C-58 direcció Manresa, agafar sortida 17 Terrassa – Matadepera, i seguir fins arribar al poble de Matadepera. A l’entrar al poble seguir els cartells que indiquen Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i serra de L’Obac o bé direcció restaurant Cavall Bernat. Més endavant trobareu uns cartells més petits i de color verd que ens indiquen La Mola i Camí dels Monjos. Pujar fins arribar al davant de l’última torre, al final de la urbanització de Matadepera Carrer de Belles Roques, i aparcar el cotxe. Allà mateix tenim el punt de sortida/inici de l’excursió, on agafarem el Camí del Monjos.

Mapa i itinerari

Mapa La Mola

Què trobarem d’interessant:
• La Canal dels Monjos, que coincideix en part amb el camí dels Monjos . Comença a la roca de les Onze Hores, passa per Can Pobla i puja en diagonal fins acabar a l’Hort dels Monjos. Des d’aquí s’accedeix al Monestir pel camí empedrat.
• Els Plecs del Llibre. Els plecs del llibre són un conjunt de cingleres tallades per l’avenc de la codolada i que sobresurten de la roca. Se n’hi diu així per la forma que tenen, molt semblant als plecs que fa un llibre obert.
• Hort dels Monjos Antigament els monjos tenien en aquest punt els seus horts per abastar-se d’alguns queviures. Actualment, ja no en queda cap, però encara es poden veure les coves on s’aixoplugaven en cas de pluja.
• La Mola i el Monestir de Sant Llorenç.

Les famílies interessades en aquesta excursió, si us plau apunteu-vos enviant un correu a: natura@escolalamaquinista.cat (a les famílies que s’apuntin els lliurarem un llaç de color verd el dia de la sortida per posar el cotxe i així fer més fàcil trobar-nos al punt de sortida de l’excursió, a Matadepera).

Us hi esperem a tots!

Descarregar PDF de la informació.